PBN conversion course

Vanwege gewijzigde EASA regulations wordt het voor alle vliegers met een IR instrument rating vanaf 25 augustus 2018 verplicht om aanvullende training te hebben gevolgd voor zogenaamde GPS naderingen, RNAV departures en routevluchten (Performance Based Navigation of PBN). Deze training dient af te worden gerond bij een gecertificeerde ATO en middels een vaardigheidstest bij een examinator te worden gevalideerd. Een ieder die na 25 augustus 2018 PBN vluchten uit wil voeren moet beschikken over deze aantekening. Indien per 25 augustus 2020 niet aan de PBN eis is voldaan mag de piloot niet langer IFR vliegen totdat wel aan de aanvullende eis is voldaan. Meer informatie is te lezen in het informatieblad van ILT.

De korte opleiding (conversion course) behelst een aantal uren theorie en een praktijk gedeelte.

PRAKTIJK

Het praktijk gedeelte wordt gedaan op de Cessna 172N (PH-OTK). De opleiding wordt afgesloten met een zogenaamde IR proficiency check en de aantekening PBN wordt, na succesvolle afronding, direct in het brevet bijgetekend door onze in-house examinator.

KOSTEN

De kosten voor de theorie opleiding bedragen €200,- incl.btw.

De kosten voor de praktijk opleiding is de vliegtijd die men nodig heeft inclusief de profcheck achteraf.

Normaal gesproken zal hier minimaal 1 en maximaal 3 uur voor nodig zijn.

 

 

Het programma wordt afgerond middels een profcheck, mocht u deze net hebben gedaan kan de profcheck op een later tijdstip plaatsvinden. Hiermee voorkomt u dubbele kosten voor uw IR profcheck. Een IR profcheck mag 3 maanden voor de verloopdatum worden verlengt. Indien u meer informatie wil, neemt u dan even contact met ons op!

Onze Opleidingen:

Interesse in een van onze opleidingen?

Laat hieronder een bericht achter en wij sturen u meer informatie: